وزیر علوم: بندهای مورد اختلاف شیوهنامه انضباطی به نفع دانشجویان تفسیر شود
وزیر علوم ادامه داد: برای رصد مداوم نحوه اجرای این آئین نامه در ۶ ماه نخست ابلاغ آن به سازمان امور دانشجویان مأموریت داده خواهد شد.
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موارد مورد اختلاف در شیوهنامه انضباطی تا زمان اصلاح برخی نواقص، بر اساس روح حاکم بر قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی (ابلاغ شده از سوی رئیس جمهوری) به نفع دانشجویان تفسیر شود.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از خبرگزاری ایرنا، دکتر غلامی درباره اعتراضهای صورت گرفته به ابلاغ شیوهنامه انضباطی دانشجویان توسط وزارتخانههای علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: هدف تدوینکنندگان این شیوهنامه بهبود روند رسیدگی به پروندههای انضباطی در دانشگاهها و حفاظت از حقوق قانونی دانشجویان است و مسئولان دانشگاهها باید در روند رسیدگی به پروندههای انضباطی نهایت دقت را در حفاظت از حقوق دانشجویان به کار بندند.
وی در مورد انتقادات و اعتراضهای متعدد به این شیوهنامه اظهار داشت: وزارت علوم از همه انتقادات حتی تندترین آنها استقبال میکند. به طور طبیعی ممکن است این شیوهنامه نقاط ضعفی هم داشته باشد که باید با بهرهمندی از نظر کارشناسان، دانشجویان و در گفتوگویی انتقادی که میراث نهاد دانشگاه است، مرتفع شود.
وزیر علوم ادامه داد: برای رصد مداوم نحوه اجرای این آئین نامه در ۶ ماه نخست ابلاغ آن به سازمان امور دانشجویان مأموریت داده خواهد شد.
دکتر غلامی افزود: تا زمان اصلاح برخی نواقص، موارد مورد اختلاف در شیوه نامه انضباطی بر اساس روح حاکم بر قانون اساسی و منشور حقوق شهروندی (ابلاغ شده از سوی رئیس جمهوری) به نفع دانشجویان تفسیر شود.
وی خاطرنشان کرد: هر چند تعداد دانشجویانی که درگیر مسائل انضباطی میشوند بسیار اندک است اما وزارت علوم در نظر دارد در هفتههای آینده جلساتی را با کارشناسان امور حقوقی، انضباطی و نمایندگانی از دانشجویان منتقد شیوهنامه برای شناسایی و مرتفع کردن ایرادات آن برگزار کند.